Over ons

07-09-1995 – 07-09-2020, Pierre de Wit 25 jaar marktbakker! 

Stukje geschiedenis
Pierre was 36 toen hij de markten overnam van zijn schoonvader. Zijn schoonvader was een vrije bakker en Pierre was al meerdere keren met hem mee geweest, dit vak leek hem wel wat! 

Voor de overname had Pierre een baan waarvoor hij vaak op markten liep en ’t Stoepje tegenkwam. Hij wist al meteen dat hij ook graag een ’t Stoepje bakker wilde zijn. Deze mooie uitstraling, herkenbaarheid en naamsbekendheid wilde hij ook, hij hoorde altijd klanten positief praten over ’t Stoepje. Pierre woonde in Duiven, maar omdat in Helmond een Distributie Centrum van ’t Stoepje zat, is hij ook vrij snel hierheen verhuisd. 

Pierre, een echte trendsetter
Pierre is een ’t Stoepje bakker die graag initiatief neemt en mee wil gaan met nieuwe ontwikkelingen. Hij was bijvoorbeeld een van de eerste die een verkoopwagen kocht bij KOWA. En nog veel belangrijker: hij was de tweede ’t Stoepje bakker die overging van de 1.0 stijl naar de 2.0 stijl, “van geel naar zwart.” Toen Pierre hoorde over de plannen voor deze vernieuwende en verfrissende uitstraling, was hij meteen overtuigd. “Deze uitstraling is toch veel professioneler, luxer en mooier. Klanten zien het ook als een echte winkel op wielen: zo voelt het voor ons ook.” 

Pierre op de markt
Pierre staat wekelijks met veel plezier op de markt. Dit doet hij samen met zijn collega Hilda. “Hilda is een topper! Zonder haar zou ik het nooit zo goed kunnen doen. Hilda heeft een fotografisch geheugen en weet dan ook echt van elke klant wat hij of zij wil hebben wanneer zij deze klant aan ziet komen lopen.” Daarnaast is het ook nog eens heel gezellig bij Pierre aan de kraam. “Er wordt gewerkt met humor.” Humor, kwaliteit en een goed advies vindt Pierre erg belangrijk en dit wil hij dan ook meegeven aan elke klant. 

Assortiment van Pierre
“De vraag van de klant bepaalt mijn assortiment.”  Wanneer zijn klanten wat willen, past Pierre zijn assortiment hierop aan. Ook is zijn assortiment seizoengevoelig om zo nog meer in te spelen op de wensen van de klanten. Pierre merkt dat zijn meest verkochte brood het Brood van Toen is: Mais, licht- en donker meergranen en wit. Daarnaast merkt Pierre dat klanten ook erg enthousiast zijn over de Sportmik, Sportmik met groenten en Notenrozijnenstoet.
Pierre wil graag zijn jongste klanten blij maken: hij maakt van een Woepie kleine Woepies, deze krijgen de kinderen van hem mee als verwennerij. Hoe lekker is dat! 

Naast dit alles, denkt Pierre ook graag aan zijn medemens. Alle fooi en het geld dat gegeven wordt voor de tasjes, geeft Pierre aan Make-A-Wish. Zo is het toch veel minder erg om te betalen voor een tasje?
Benieuwd naar grote getallen? 
Het is natuurlijk altijd leuk om wat feitjes te horen. Doordat Pierre dit jaar 25 jaar op de markt staat, heeft hij een aantal leuke weetjes, met flinke getallen!

  • -    Heeft zijn 3e verkoopwagen en 4e bus
  • -    Meer dan 10.000 keer naar de markt geweest
  • -    Meer dan 215 000 km gereden
  • -    Meer dan 3 000 000 Brabantse worstenbroodjes verkocht
  • -    Meer dan 1 000 000 Super krentenbollen verkocht

En dit allemaal in 25 jaar!